Warto poznać sklep, jakim jest internetowy sklep
LightInTheBox sprzedający swoje towary z Azji na cały świat w tym również do Polski.
LightInTheBox prowadzi globalny handel detaliczny dostarczając produkty bezpośrednio do klientów na całym świecie. Sklep został założony w 2007 roku, oferując zakupy przez internet w bardzo atrakcyjnych cenach. Dużą zaletą sklepu jest jego wielojęzyczność.
Sklep obsługuje też język polski [PL], co dla wielu klientów z Polski może być bardzo dużym ułatwieniem podczas zakupów. Ponadto kontakt ze sklepem też może odbywać się w języku polskim, tak więc dla wielu osób zakupy w Chinach mogą być bardzo proste do realizacji.
Sklep w swojej ofercie posiada towary począwszy od elektroniki (tablety, smartfony, odtwarzacze MP3) po odzież dla kobiet, mężczyzn, a skończywszy na wyposażeniu domu i ogrodu. Tak, więc oferta sklepu jest bardzo szeroka
W sklepie na pewno znajdziemy produkty bardzo dobrej jakości, tak więc osoby kupujące powinny być zadowolone, jakością nabywanych produktów. Ponadto ceny. Jako globalny sprzedawca detaliczny LightInTheBox rozwinął owocne relacje z fabrykami oraz dystrybutorami na terenie całych Chin eliminując tym samym niepotrzebne koszty, co przekłada się na cenę końcową, jaką widzą klienci w sklepie.
Dzięki różnorodności metod płatności (PayPal, karty płatnicze, karty kredytowe itd.), zakupy nie są problemem. Wybieramy te opcje, które akurat są dla nas najwygodniejsze oraz z których korzystamy zazwyczaj dokonując zakupów w sieci. Warto dodać, że zakupy są bardzo bezpieczne i nie narażamy się na ryzyko, że nasze pieniądze gdzieś przepadną. Ponadto sklep ma też bardzo dobrą renomę.
Dostawa towarów do klientów końcowych odbywa się poprzez największe i najbardziej zaufane firmy logistyczne jak DHL, EMS, UPS. Ponadto towary mogą być wysyłane też tradycyjną pocztą. Wszystko zależy od ilości zamawianych towarów i ich gabarytów. Czasami szybciej jest dostarczyć coś kurierem, a czasami łatwiej wysłać dużą paczkę transportem morskim. Jednak czas dostawy w przypadku wysyłki kurierem jest naprawdę szybki.
Czas zacząć zakupy na LightInTheBox
Jak wygląda proces zakupów w opisywanym sklepie? Zasadniczo nie różni się to od tradycyjnych zakupów, jakie robimy w Polsce przez internet w Polskich sklepach czy na aukcjach internetowych.
Przechodzimy
do sklepu chcąc coś kupić musimy założyć konto w sklepie. Wystarczy, że podamy adres mail oraz hasło do naszego konta, które zakładamy w sklepie. Resztę danych, które są potrzebne do wysyłki podamy w późniejszym etapie np., kiedy będziemy zamawiać jakiś towar.
Oferta sklepu jest naprawdę bardzo duża i możemy przebierać wybierając to, co akurat najbardziej nam odpowiada. Ponadto sklep dość często prowadzi wyprzedaże stosując spore upusty na cenach, więc mamy spore możliwości kupić coś ciekawego po stosunkowo niskich cenach.
Kiedy dokonamy już jakiegoś wyboru i przejdziemy do zamawiania towaru w koszyku będziemy mieli informacje o tym, co zamawiamy i co ile kosztuje.
Cały
proces finalizacji zamówienia jest naprawdę przejrzysty i bardzo prosty w dodatku sklep komunikuje się z nami w języku polskim, co wielu osobom na pewno będzie upraszczać dokonywanie zakupów. Tak, więc na etapie składania zamówienia musimy jeszcze podać gdzie zamawiany towar ma zostać wysłany, na jaki adres.
Na tym samym etapie wybieramy jeszcze, jaką przesyłkę preferujemy (
sklep oferuje darmową wysyłkę z Chin, ale jednak nie każdy towar będzie można w taki sposób zamawiać) w zależności, co zamawiamy np. drobna elektronika może zostać nam wysłana za darmo, ale większa paczka np. z ubraniami będzie realizowana z dopłatą za przesyłkę. Ponadto czasami
sklep oferuje promocje, w których przesyłka z Chin jest całkowicie darmowa. Tak, więc wybieramy sposób dostawy ten, który nam najbardziej odpowiada. Ubezpieczenia nie musimy zawierać gdyż paczka na 99.9% dojdzie do nas w całości. Następnie wybieramy też metodę płatności. Jeśli mamy specjalną kartę do realizacji transakcji internetowych możemy wybrać płatność kartą. Możemy wybrać też zwykłą kartę płatniczą czy kredytową albo dokonać płatności poprzez konto PayPal. PayPal jest jednym z powszechnie stosowanych rozwiązań w internecie, ale dobrym sposobem płatności jest np. karta mBanku
karta mBank do płatności internetowych. Taka karta jest połączona z rachunkiem w banku, mamy do wybory waluty rozliczeniowe EURO lub DOLAR (przy standardowych kartach zauważymy, że tracimy na przewalutowaniach, dlatego warto wybierać te rozwiązania, które pomogą nam też oszczędzać). Tak, więc jeśli nie mamy żadnego konta w banku do operacji elektronicznych musimy sobie takie konto założyć. mBank wiele osób poleca i jest to jedna z lepszych ofert, jeśli chodzi o płatności elektroniczne. Kiedy już posiadamy konto w mBanku wystarczy wybrać rachunek, z którym chcemy powiązać swoją eKARTĘ. Następnie określamy, jakie transakcje zagraniczne wykonujemy najczęściej - do wyboru mamy eKARTĘ w USD i w EUR. Dla zainteresowanych polecamy sprawdzić ofertę banku mBnak:
To nie jedyna oferta, ale jedna z lepszych, jeśli chodzi o konto w banku i płatności elektroniczne, także wybór na mBank na pewno jest właściwy pod względem użytkowania takiego konta jak i opłat, które w mBnaku mogą być nawet darmowe, jeśli spełnimy określone warunki posiadania konta w tym akurat banku.
Więcej informacji znajdziemy na stronie:
banku mBank.
Finalizacja zamówienia, wybór dostawy oraz płatność za towary.
Tak, więc po wyborze metody płatności w sklepie finalizujemy całą transakcję dokonując opłaty za zamówiony towar w sklepie. Nasz przykład był realizowany przez płatność eKARTĄ, którą obsługuje mBank, także tej karty użyliśmy.
Po zakończonej finalizacji otrzymujemy stosowny komunikat o przebiegu operacji.
Nasza paczka dodarła w dwóch przesyłkach jedna kurierem DHL (należało dopłacić 40 zł podatek od wartości paczki ten temat
opłaty podatkowe,
opłaty celne itd. w innym temacie na forum) druga zwykłą pocztą. A zamawialiśmy takie produkty: koszulka T-shirt, pościel na kołdrę (bardzo elegancka koszt 27$ normalna cena około 100$) oraz lampiony szczęścia.
Tak wygląda paczka, którą dostarczyła tradycyjna poczta.
Zapewne wiele osób zada sobie pytanie
zakupy tak daleko no dobrze, a co ze zwrotami? Zacytujemy informacje ze sklepu:
Cytat:Polityka zwrotów
Dokonywanie zwrotów na LightInTheBox jest niezwykle proste! Robimy wszystko, aby Twoje doświadczenie zakupowe było jak najprzyjemniejsze, włączając w to szybkie i bezproblemowe dokonywanie zwrotów. Aby rozpocząć procedurę dokonywania zwrotu skontaktuj się z naszą Obsługą Klienta.
Czy muszę odesłać produkt do Chin?
Nasi europejscy Klienci mogą odesłać swoje produkty do naszego europejskiego magazynu, zaś Klienci z USA mogą zaaranżować odbiór przesyłki przez UPS w dowolnym miejscu. Klienci z innych krajów muszą odesłać zamówione produkty z powrotem do Chin.
Nie mam zastrzeżeń, co do produktów, ale zmieniłem/am zdanie.
Produkty bez żadnych wad jakościowych mogą zostać zwrócone w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówienia. Aby dowiedzieć się szczegółów na temat polityki zwrotów wybierz region, do którego zostało wysłane zamówienie: Unia Europejska lub USA i reszta świata.
W przypadku odzieży szytej na miarę, która została wykonana zgodnie z podanymi przez Ciebie wymiarami, jednak pomimo to nie pasuje, przysługuje Ci prawo do jednokrotnego i darmowego dokonania poprawek. Będziesz jednak odpowiedzialny/a za poniesienie wszelkich kosztów związanych z odesłaniem produktu do nas. W przypadku sukni ślubnych szytych na specjalne zamówienie dostępna jest dożywotnia usługa dokonywania poprawek.
Produkty, które zostały użyte nie kwalifikują się do dokonania zwrotu. Wszystkie zwracane produkty muszą być w stanie nienaruszonym, nieużywane oraz wraz z oryginalnymi metkami i opakowaniem.
Produkty z wadami jakościowymi.
LightInTheBox gwarantuje, jakość materiałów oraz wykonania produktów przez czas trwania gwarancji (tabela na stronie). Jeśli produkt nie znajduje się w poniższej tabeli jego termin gwarancji wynosi 14 dni. Jeśli w trakcie trwania okresu gwarancyjnego Obsługa Klienta otrzyma uzasadniony wniosek dotyczący problemu związanego z wadliwością produktu, zaoferujemy Ci wymianę, naprawę lub wysyłkę nowych komponentów zamiennych niezbędnych do naprawy produktu. W powyższym przypadku poniesiemy wszelkie koszty związane z wysyłką produktu.
Na koniec chcąc robić zakupy poza obszarem UE dobrze jest dowiedzieć się
jak przebiega cała procedura zakupów. generalnie nie różni się niczym od zamawianych produktów w Polsce, jednak przesyłki spoza UE podlegają pewnym regulacjom oraz kontrolom. Ponadto paczki powyżej określonej wartości, która zwalnia z opłat (VAT, opłat celnych (nie każdy towar podlega tym opłatom bowiem na niektóre towary cło wynosi 0%) itp.) będą podlegać dodatkowym opłatom, ale w tradycji Chińczyków jest, aby to, co już wysyłają do klienta nie było obciążane dodatkowymi kosztami wysyłają więc paczki, jako towar z zaniżoną wartością lub też, jako prezent. Tak wielu użytkowników kupuje elektronikę, którą w Chinach można nabyć po naprawdę atrakcyjnych cenach. Jednak to są zakupy towarów o stosunkowo niedużych gabarytach jak np. telefon, dlatego wiele osób kupując albo prosi wysyłającego, aby wysłał paczkę, jako prezent (gift) lub sam sprzedający deklaruje taką wartość paczki, aby nie podlegała ona dodatkowym opłatom celnym inaczej telefon za 100$ wymagałby już dodatkowej opłacie VAT, którą musi ponieść kupujący. Ten temat opłat, podatków oraz innych zawiłych procedur w osobnych tematach na forum związanych z procedurami celnymi.
Na koniec chcesz robić zakupy w zagranicznych sklepach musisz mieć konto w banku, aby móc dokonywać opłat, tak więc jeśli takiego konta jeszcze nie posiadasz dobrym rozwiązaniem jest zwrócić uwagę no ofertę banku mBank:
link do oferty.
Potem już możesz bez problemów kupować na różnych sklepach nie tylko polskich, ale i zagranicznych jednym z nich jest sklep, jaki tutaj przedstawiliśmy, a który oferuje polski interfejs zakupów oraz bardzo szeroki asortyment produktów.
Linki do oferty sklepu
Linki do oferty banku mBank
Opinie o sklepie LightInTheBox na forum.
Ktoś robił zakupy w sklepie chciałby podzielić się wrażeniami zapraszamy do udzielania swoich opinii na temat LightInTheBox
Aktualizacja informacji o sklepie LITB
Instrukcja zwrotu/reklamacja towaru w LightInTheBox
Prosimy czytać informacje od postu #21 w górę -
link to ww info.