-reklama-

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lightinthebox problem z płatnością
pepi3 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 5
Dołączył: Feb 2016
Reputacja: 0
Post: #1
Lightinthebox problem z płatnością
Witam !
12 lutego zakupiłem na stronie lightinthebox buty. Wszystko było w porządku, uzupełniłem dane i postanowiłem wysłać pieniądze normalnym przelewem.
Firma pieniądze zaksięgowała lecz zaksięgowali 32.3 euro, a moje zakupy kosztowały 52.3 euro i na tyle też był zrobiony przelew.
Wysłałem do nich potwierdzenie przelewu, gdy napisali do mnie, że kwota się nie zgadza. Do dziś piszą do mnie że zapłaciłem za mało a ja do nich wysyłam te potwierdzenia.. Co jeszcze mogę zrobić lub co jest powodem, że te 20 euro gdzieś zginęło.. Dodam, że przelew był normalnie robiony w euro.
29-02-2016 16:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Botek Offline
Przyjaciel
**

Liczba postów: 78
Dołączyłczy: Nov 2012
Reputacja: OK
Post: #
Reklama
Dzisiaj 07:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
martin Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 6
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 1
Post: #2
RE: Lightinthebox problem z płatnością
Trochę kupowałem na różnych stronach zagranicznych, ale większość sklepów ma płatności elektroniczne.
Nie wiem co rozumieć przez: postanowiłem wysłać pieniądze normalnym przelewem, ale czegoś takiego na stronie sklepu ja nie widzę są metody płatności, ale:
Cytat:We accept a variety of payment methods.
Credit/Debit Cards
PayPal
Western Union
Wire Transfers
inne dla innych państw, ale dla nas w Polsce to albo płatność kartą albo PayPal.

Także nie mam pojęcia jak Ty zrobiłeś tę wpłatę. Możesz to opisać dokładniej? Miałeś podane konto i wpłacałeś na poczcie czy w banku w okienku te pieniądze? Ewentualnie online przez interent, ale ze swojego konta bankowego w podobny sposób jak się to robi przy okienku w banku?

W pewnych przypadkach jak się przekazuje pieniądze tradycyjnym przelewem to są pewnie kwestie związane z kursami i przewalutowaniem środków, ponadto opłaty no ale do tego w czasie realizacji dochodzi suma + opłaty.

Powiem Ci szczerze, że dawno już nie robiłem takiego przelewu czasami z konta na konto jak mam wpisać odbiorcę i kwotę, ale to i tak przez internet, wszelkie zakupy wykonuję poprzez płatności online, które są księgowane od razu i systemy to odnotowują.

Cytat:Wycena produktów sprzedawanych przez LightInTheBox.com jest ustalana na podstawie ich wartości w dolarach amerykańskich (US$). Ceny wyświetlane w innych walutach są przeliczane z dolarów amerykańskich na podstawie najaktualniejszych tabel kursów walut. Z uwagi na płynność kursów walut, ceny niewyświetlane w dolarach amerykańskich (poza cenami wyświetlanymi na indywidualnych stronach produktów) mogą nie być najdokładniejsze.

Generalnie zakręcona sprawa, na pewno Cię nie oszukali bo to sklep notowany na giełdzie w NY, także taki gigant nie pokusi się o parę dolarów, ale gdzieś pewna suma utknęła pytanie tylko gdzie.
Opisz dokładniej całą sprawę i napisz jak dokładnie wykonywałeś opłatę bo ja generalnie czytam pierwszą taką historię zakupową.
29-02-2016 22:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tiesto Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 10
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 1
Post: #3
RE: Lightinthebox problem z płatnością
Sam osobiście nie spotkałem się z opcjami płatności przelewem, są opóźnione transakcje dozwolone jak na AliExpress, ale dokonuje się opłat elektronicznie o zwykłych przelewach nie słyszałem lub może nigdy na to nie zwracałem uwagi, że coś takiego jest. Są Western Union, ale to inna bajka i więcej zachodu.
Twoja sytuacja jest nietypowa musisz to dokładniej opisać bo wątpię aby ktoś wiedział co się stało, raczej musisz kontaktować się ze sklepem i wyjaśniać sprawę oraz dopytać tam gdzie wykonywałeś wpłaty. Pieniądze nie mogą od tak gdzieś zniknąć teraz wszystko jest księgowane.
01-03-2016 11:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pepi3 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 5
Dołączył: Feb 2016
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Lightinthebox problem z płatnością
Numer konta został podany po złożeniu zamówienia normalnie na stronie, a przelew robiłem internetowo. Żadne przewalutowywanie nie mogło mieć miejsca ponieważ miałem euro na koncie i zrobiłem przelew bez zmiany waluty. Wczoraj jeszcze napisali, że nie ma jednej z par butów. W sumie też dziwnie bo raz piszą po angielsku a raz po polsku. Ma ktoś może telefon do jakiegoś biura obsługi w Polsce ? ponieważ myślę że tak się z nimi w życiu nie dogadam
01-03-2016 11:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Bzyku Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 48
Dołączył: Oct 2013
Reputacja: 1
Post: #5
RE: Lightinthebox problem z płatnością
Tutaj w tym temacie ktoś podawał namiar na RMA (oddział reklamacji i zwrotów LightInTheBox), ale czy to coś pomoże i czy znajdziesz jakiś nr telefonu nie wiem.
http://darmowyinternet.net/forum/temat-z...70#pid5970

Moja sugestia poproś może Twój bank, aby prześledzili historię tej wpłaty może oni coś pomogą wyjaśnić sprawę.
Butami bym się nie przejmował bo może akurat były zamówienia, które zostały opłacone więc mogło braknąć, ale na razie próbuj też pisać przez opcje jakie masz w systemie.
Cytat:Kwestie związane z płatnością
Użyj tego linku w celu skontaktowania się z Działem Obsługi Klienta, jeśli nie otrzymałeś/aś potwierdzenia zapłaty, lub jeśli masz inne pytania dotyczące płatności za zamówienie.

[Obrazek: kb_1_resolve.jpg]

Jak znasz angielski ewentualnie siostra, koleżanka piszcie, kontaktujcie się innymi kanałami. Ktoś gdzieś powinien w końcu wyjaśnić sprawę bo jest to trochę nietypowa sytuacja, ale kto zawinił ciężko wskazać. Może system IT, może błąd człowieka.
01-03-2016 12:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pepi3 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 5
Dołączył: Feb 2016
Reputacja: 0
Post: #6
RE: Lightinthebox problem z płatnością
Ok, jutro pójdę do banku. A na stronie jest numer ale do ich głównej siedziby i odbierają między 9 a 17 czasu pakistańskiego więc myślę że to będzie ostateczność o ile ktoś tam w ogóle porozmawia ze mną chociaż po angielsku, a sama rozmowa może dość drogo wyjść :/ na dzień dzisiejszy pozostają tylko maile :c
01-03-2016 15:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Kobacabana Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 47
Dołączył: May 2013
Reputacja: 1
Post: #7
Wpłata środków odbiorca otrzymał mniej
Nie chcę wróżyć z fusów bo znawcą tematyki bankowej nie jestem, ale jest tam masa 'haczyków' o których lepiej wiedzieć bo można stracić parę złotych.
Przeczytaj sobie ten materiał:
Kod:
samcik.blox.pl/2013/10/To-byl-wyjatkowo-kosztowny-przelew-Bank-potracil.html
Podobna sytuacja z pomniejszeniem wpłaty środków. Moim zdaniem sklep otrzymał mniejszą sumę bo część pieniędzy zabrały banki, także idź do banku i dowiedz się za co kto sobie pobrał taką prowizję.
Moim zdaniem nastąpiło zmniejszenie wartości przelewu wynikającego z przewalutowania lub wliczono opłaty.
Znawcą nie jestem, ale podobne sytuacje się zdarzały więc pewnie jesteś kolejną osobą, która o czymś tam nie wiedziała i się nadziała.
Powodzenia ;-)

8 lipca 2014 dzień, który przeszedł do historii: Niemcy - Brazylia 7:1
01-03-2016 18:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Botek Offline
Przyjaciel
**

Liczba postów: 78
Dołączyłczy: Nov 2012
Reputacja: OK
Post: #
Reklama
Dzisiaj 07:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
zuzi Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 286
Dołączył: Aug 2012
Reputacja: 8
Post: #8
Przelewy zagraniczne - opłaty
Bank, z którego wychodzą pieniądze nie jest jedynym, który uczestniczy w całej transakcji przekazywania środków, więc nie tylko on pobiera swoją prowizję. Swój procent weźmie też ten, do którego przelew wpłynie, a w niektórych przypadkach w roli pośrednika zaangażowany może zostać jeszcze jeden lub nawet więcej banków wtedy też i one pobierają dla siebie prowizje. I tu jest pewien problem bowiem dokładna wartość prowizji jest znana dopiero po transakcji, a zatem zlecający przelew nie wie dokładnie, ile w sumie zapłaci.

Bank powinien wyjaśnić twoją sytuację, jak się dowiesz napisz jak było dokładnie bo obstawiam, że chodzi o haracz banków :-D

[Obrazek: 6687045000_1415204432.gif]
01-03-2016 22:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pepi3 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 5
Dołączył: Feb 2016
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Lightinthebox problem z płatnością
a więc u mnie w baku - Millenium powiedziano mi, że cała kwota przeszła i oni od tego prowizji nie wzięli więc jeśli już to jakiś następny bank, ponieważ pani powiedziała że ona nie wie jak tam w chinach te banki działają itd..
03-03-2016 15:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
thaiman Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 148
Dołączył: May 2012
Reputacja: 3
Post: #10
Przelew zagraniczny
PRZELEWY DO KRAJÓW POZA UE
Przelewy walutowe są realizowane za pomocą międzynarodowego systemu łączności bankowej SWIFT. Wygląda to tak, że zlecenie przelewu złożone przez nas w banku jest kierowane do zagranicznego banku pośredniczącego, który przekazuje instrukcje płatniczą (polecenie wypłaty) do banku odbiorcy (beneficjenta). Na drodze między bankiem zleceniodawcy, a bankiem odbiorcy może wystąpić kilka banków pośredniczących. Każdy z banków może pobrać opłatę za pośrednictwo. W Twoim przypadku, a chodzi o przelew poza UE (w UE obowiązuje uproszczony SEPA - inicjatywa ogólnoeuropejska, która ma na celu maksymalne uproszczenie transferu środków pomiędzy krajami Unii Europejskiej w tym Islandii, Norwegii, księstwa Liechtenstein i Szwajcarii) więc przelew zapewne szedł całkiem inną drogą, z którą wiążą się dodatkowe opłaty. Chyba, że sklep ma odziały w UE, na które kieruje środki z przelewów w krajach Unii, ale nie wydaje mi się.
Tak więc wracając do SWIFT to sposób rozliczenia kosztów jest ustalany przez zleceniodawcę w momencie składania zlecania przelewu zagranicznego i tu istnieją 3 możliwości podziału kosztów:
- OUR (nasze) - wszystkie koszty ponosi zleceniodawca przelewu. Odbiorca otrzymuje przelew o wartości, która została wskazana na zleceniu.
- SHA (dzielone) - koszty banku zleceniodawcy ponosi zleceniodawca. Koszty banków pośredniczących ponosi odbiorca przelewu. Kwota przelewu, którą otrzyma odbiorca, zostanie pomniejszona o ewentualne koszty banków pośredniczących.
- BEN (odbiorca) - wszystkie koszty ponosi odbiorca przelewu. Kwota przelewu, którą otrzyma odbiorca zostanie pomniejszona o koszty banku zleceniodawcy oraz ewentualne koszty banków pośredniczących.

Cytat:Płacąc za towary nabyte za granicą zwykle wskazujemy opcję OUR (najlepiej uzgodnić to ze sprzedawcą) tzn. ponosimy koszty naszego banku (bank zleceniodawcy) oraz ewentualne koszty banków pośredniczących. Koszt przelewu zagranicznego zostanie pobrany w momencie złożenia zlecenia. Rozliczenie kosztów banków pośredniczących może odbyć się na dwa sposoby. Bank obciąży nas opłatą przy składania zlecenia (ryczałt lub dodatkowa prowizja procentowa od kwoty przelewu) lub już po rozliczeniu transakcji i otrzymaniu stosownych informacji z banków zagranicznych. Drugi wariant jest korzystniejszy. Pokrywamy faktyczne prowizje banków pośredniczących (jeżeli w ogóle wystąpią).

Zlecając przelew zagraniczny należy podać numer rachunku odbiorcy w standardzie IBAN (kraje europejskie) oraz kod SWIFT (BIC) banku odbiorcy. W ten sposób można obniżyć lub całkowicie wyeliminować koszty banków pośredniczących. Pamiętajmy również o podaniu tytułu płatności.

Część z tych informacji pochodzi ze strony e-platnosci.23.pl dlatego zamieszczam to jako informację z innego źródła. Generalnie jeśli ktoś nie robi interesów z przekazywaniem środków do innych krajów to temat opłat jest jak czarna magia. Wydawać by się mogło, że wszystko wygląda podobnie jak w PL, ale są pewne procedury, których należy przestrzegać aby nie ponosić dodatkowych kosztów.
Sam wykonywałeś przelew z konta online więc wybrałeś tradycyjna opcję, ale system wykonał przelew zapewne poprzez SHA więc odbiorca czyli sklep poniósł koszty pośrednictwa banku dlatego masz taką sytuację.

Pani w banku mogła wszystkiego nie wiedzieć (zwykły pracownik banku), ale możesz skierować zapytanie wyżej do odpowiedniego departamentu aby dokładniej wyjaśnili Ci całą sytuację. Bowiem tylko w ten sposób się dowiesz jak było dokładnie i jakim systemem poszedł przelew. Na 99.9% nikt nie oszukał nikogo tylko najzwyczajniej zostały pobrane prowizje, ale od kwoty jaka wędrowała pomiędzy bankami. Dlatego najlepiej jest wykonywać opłaty podczas zakupów albo poprzez PayPal albo z użyciem karty najlepiej specjalnej karty walutowej do płatności online. W większości przypadków nie wykonamy opłat np. podobnymi metodami (użycie pośredników) jak ma to miejsce przy zakupach w Polsce np. na Allegro czy w innych sklepach gdzie za zakupy niby płacimy przelewem, ale poprzez pośrednika np. PayU czy Platnosci24 (ten ostatni wdrożono na AliExpress więc jest prościej kupować teraz tam) tak więc albo PayPal albo karta płatnicza i jeszcze raz najlepiej walutowa do zakupów internetowych.

Myślę, że już teraz wiesz w czym zaistniał problem z Twoją płatnością musisz tylko dowiedzieć się dokładniej już w swoim banku jak to wyglądało i jak postępować na przyszłość. Na pewno ta wiedza Ci się kiedyś przyda aby znów nie zapłacić fryzowego Szczęśliwy
Pozdro.
03-03-2016 19:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Informacja Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox Santi 33 29,552 26-11-2015 20:47
Ostatni post: Brasil

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości