Opiszę tutaj sytuację, jaka kiedyś mi się przytrafiła z autem, a innym może pomóc gdyż nie wszyscy mają książki serwisowe, instrukcje i inne tutoriale, a też, kiedy jest problem wiele osób chce szybko rozwiązać problem, więc pierwsze, co to szukają pomocy w necie.
Kiedyś przyjechałem swoim autem do domu Peugeot 607, a w bagażniku miałem zakupy. Chcąc otworzyć klapę bagażnika nie mogłem jej podnieść. Mechanizm (w Peugeot 607 jest automatyczne otwieranie klapy przez siłowniki, więc jeden przycisk i klapa otwiera się samoczynnie) próbował klapę podnieść, ale jakby gdzieś się ona blokowała. W instrukcji auta jest opisane jak można otworzyć awaryjne klapę, ale zanim się do tego dojdzie sporo trzeba czasu na to stracić. Pierwsze, co to musimy się dostać do środka auta, a dokładniej do bagażnika w aucie, ale od wewnątrz. I nie trzeba demontować tylnej kanapy. Wystarczy złożyć podłokietnik, który jest na środku i będziemy mieli przestrzeń do włożenia ręki do bagażnika. Tam są
specjalne klamry, którymi odciąga się blokadę kanapy i można złożyć lewą lub prawą część tylnego siedzenia, a nawet obydwie części.
Wystarczy pociągnąć za któryś klips i złożymy kanapę w aucie. Wtedy wsuwamy się do środka, a następnie (potrzebny płaski mały śrubokręt i latarka) przekręcamy manualnym mechanizmem odblokowywania bagażnika w zamku klapy. W taki oto prosty sposób można odblokować klapę bagażnika w Peugeot 607 w nowszych autach są podobne rozwiązania, producenci już zawczasu pomyśleli o tym, aby w awaryjnej sytuacji jakoś sobie poradzić z otwarciem bagażnika, np., kiedy akumulator padnie, bo wszystko jest sterowane elektroniką w takich autach.
Może to być jednorazowa sytuacja, ale jak się powtarza lub zdarza często warto zdemontować mechanizm zamykania klapy (dwie śrubki odkręcamy, lekko demontujemy wykładzinę bagażnika (wcześniej trzeba wyjąc kilka plastikowych kołków) i w prosty sposób wyjmiemy zamek. Można przeczyścić styki, można też dokonać inspekcji całego układu, ale jest tam mechanik ślimakowy oraz silniczek, który może się wysłużył lub szczotki się zużyły. Jak sobie z tym poradzić jest to opisane w temacie
zablokowana klapka od wlewu paliwa gdzie dokładniej opisałem sposób naprawy silniczka. Może to pomóc i rozwiązać problem, jeśli to silniczek sprawia problemy, ale może się też zdarzyć tak, że trzeba będzie wymienić mechanizm na nowy.