-reklama-

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
szubieraj1 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 7
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 0
Post: #21
RE: Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
Kupiłem telefon ZTE Z5S za 200$ (telefon bajka) i padł wyświetlacz. Tu nie ma jak naprawić, a sklep zaproponował zwrot kasy po odesłaniu telefonu. Nie wiem jak dodać załącznik?

W załączniku formularz zwrotu.

Podali mi też jakiś kod i mam wysłać to na ten adres w formularzu, ale nie bardzo wiem jak to ma być. Czy ma to być podwójnie opakowane czy co? A może w paczce wysłanej na adres LITB Wola Bykowska 31 itd... wpisuję tylko ten kod, a oni to przesyłają dalej?

Tak wygląda ich ostatnia odpowiedź. W linku teks formularza, który Wam już udostępniłem.


Załączone pliki Miniatury
   

.docx  Return+Form+of+Poland+Warehouse.docx (Rozmiar: 162.01 KB / Pobrań: 3)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2015 16:17 przez szubieraj1.)
29-07-2015 15:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pietras Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 58
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 0
Post: #22
Lightinthebox Poland Warehouse Return Form
Instrukcja zwrotu/reklamacja towaru do Chin

Jak się zepsuje sprzęt to potrzebny jest nam nr RMA, ale wyjaśnię dokładniej czym jest nr RMA.

RMA (ang. Return Merchandise Authorization) to obecnie system zgłoszeń serwisowych za pośrednictwem internetu. Pozwala on również śledzić przebieg naprawy ze swojego konta. Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez internet powoduje automatyczne nadanie numeru RMA reklamacji, taki sposób wykorzystuje też wiele serwisów w Polsce kiedy zgłaszasz np. laptop do naprawy/serwisu.

Do swojego zgłoszenia reklamacyjnego w Lightinthebox potrzebujesz nr zamówienia i kod RMA.

W załączniku jaki podałeś masz nr zamówienia oraz kod RMA także te dane wpisujesz do formularza.

Instrukcja zwrotu w Lightinthebox:
1. Opakowujesz towar taki jaki otrzymałeś na początku.
2. Drukujesz dwie kopie formularza zwrotu towaru, jedną kopię umieszczasz w paczce z towarem, drugą naklejasz na paczce.
3. Po wykonaniu zgłoszenia powinieneś w określonym czasie odesłać paczkę do zwrotu. Zwykle paczka dociera w ciągu 7-14 dni, ale pewnie chodzi o dotarcie do Chin.
4. Dalej już przebiega wszystko z automatu i sklep poinformuje o dalszym rozwiązaniu sporawy.

Twoje dane ID zamówienia oraz RMA.

[Obrazek: nr_rma.jpg]

Pomysł Kody RMA są wykorzystywane do identyfikacji produktów podczas przetwarzania powracających przedmiotów. Wymagany jest więc oryginalny kod RMA dla każdej indywidualnej pozycji, która została zgłoszona do reklamacji.

Tak więc wypełniasz ten formularz w zasadzie tak: podając tylko ID zamówienia, kod RMA zgłoszenia oraz ilość sztuk w Twoim przypadku jeden telefon czyli Qty = 1. Tak jak podałem na zrzucie.

[Obrazek: return_rma_lightinthebox.jpg]

Potem nadajesz to na wskazany adres w Polsce i czekasz na rozpatrzenie sprawy.

Gdyby fotki zniknęły z serwerów dorzucę je tu na forum pewnie jeszcze niejeden raz się przydadzą one ;-)
   
   


Co do naprawy dałoby się zamówić wyświetlacz i naprawić go samemu nie jest to trudna sprawa. Chyba, że płyta poszła wtedy zazwyczaj jest problem. Resztę można samemu.

W Polsce pewnie tylko odbierają paczki i potem przekazują zwroty do Chin tam naprawiają, nowe rzeczy jak np. ubrania idą dalej do odsprzedaży pewnie. Telefon może być naprawiony i wystawiony jako do odsprzedaży sprzęt serwisowany. Wiele sklepów sprzedaje dość często nowe sztuki, które były ze zwrotów albo coś było w nich naprawiane. W dodatku są to towary za dużo niższe stawki.


P.S. Płaciłeś podatki oraz cło jak Ci wysłali telefon? Bo oni nie wysyłają paczek GIFT jak mi wiadomo więc dochodzi jeszcze opłata generalnie sam VAT. Więc jak było u Ciebie?
29-07-2015 22:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
AbuDabi Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 78
Dołączył: Jun 2013
Reputacja: 3
Post: #23
RE: Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
W zasadzie już wszystko kolega wyjaśnił, także masz opisaną całą instrukcję zwrotu towaru. Dla pewności dorzuć kartkę kto nadał (dokładne dane) tak aby w razie czego mieli jeszzce to co w systemie komputerowym jest.

Na allegro widziałem ktoś sprzedaje wyświetlacze dotykowe do tego modelu telefonu ZTE Z5S, ale drogo. W Chinach kupiłby pewnie za 150 zł taki zestaw i naprawił samemu, także jest to do zrobienia samemu generalnie.
30-07-2015 14:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szubieraj1 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 7
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 0
Post: #24
RE: Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
    Zdecydowałem się na zwrot kasy. Wyświetlacz do niego kosztuje ok. 60 dolarów i jeszcze trzeba komuś zapłacić za wymianę. Cło płaciłem. Generalnie to mam pecha od samego początku z tym telefonem. Najpierw przyszła okradziona paczka bez telefonu w środku. Reklamacja trwała od początku lutego do końca kwietnia. Jak mi go już przysłali to musiałem zapłacić 180 zł (cła-podatku) a po niecałych 2 miesiącach przestał działać wyświetlacz. Choć reszta funkcji telefonu działa. Problem jest tylko z wyświetlaniem obrazu. Czasami uda go się uruchomić na chwilę.
Szkoda bo kapitalny telefon, miał wszystko co jest w dzisiejszych smartfonach no i świetnie leżał w dłoni ten telefon. Najmniejsze 5" jakie widziałem tylko 137mm długości. Bardzo żałuję, że się popsuł. Mam teraz samsunga GRAND PRIME ale to lipa przy tym ZTE. Kilka fotek z uszkodzonym wyświetlaczem

Czy pakując tą paczkę mam nakleić ten formularz (wypełniony) z jednej strony, a z drugiej napisać adres do punktu zbiorczego LITB w Grabicy pod Piotrkowem Tr. Czy po prostu opakować podwójnie. I przepraszam za tak banalne pytania, ale jestem bardzo tym przejęty.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2015 19:49 przez szubieraj1.)
30-07-2015 17:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
thaiman Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 148
Dołączył: May 2012
Reputacja: 3
Post: #25
RE: Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
Stawka cła na elektronikę z Chin w większosci przypadków wynosi 0 zł, jest tylko naliczany podatek VAT.

W Polsce za zakupy robione poza UE poniżej 150 euro nie zapłacimy cła, a jedynie podatek VAT 23%. Przesyłki o wartości do 45 euro mogą być zwolnione z podatku VAT. Dotyczy to niewielkich paczek, które oznaczone są jako prezent i nie służą do użytku handlowego. Paczka powinna być oznaczona jako prezent. Stawki celne są bardzo zróżnicowane w zależności od kategorii, wagi i wartości towaru, a w niektórych przypadkach nie obowiązuje cło w ogóle, dotyczy to w szczególności elektroniki: cyfrowych aparatów fotograficznych, kamer wideo, telefonów komórkowych oraz konsoli do gier. No i zależnie od tego, kto będzie dostarczał towar może dojść koszt obsługi celnej (jeśli po polskiej stronie trafi na pocztę, to niewiele, ale jak na jakiś DHL to i po kilkadziesiąt złotych mogą doliczyć) stąd czasami dodatkowe opłaty dla wielu kupujących z Chin są dużym zaskoczeniem.

Jeśli towary nabywane są z poza Unii, stawki celne regulowane są przez system Taric, obowiązujący w całej strefie unijnej. Polskim odpowiednikiem systemu Taric jest ISZTAR. Wszystkie stawki celne i opłaty dla krajów z poza UE odstępne są pod adresem isztar.mf.gov.pl

Chińskie sklepy internetowe pozwalają zaoszczędzić do 55% na elektronice dlatego zakupy np. telefonów są tam tak popularne. W dodatku jest bardzo duży wybór.

Z tą kradzieżą to pierwszy raz się spotykam i słyszę, że miało to miejsce, ale pewnie to nie wina sklepu raczej taki sklep nie robiłby takich numerów tylko ktoś najpewniej w Polsce pokusił się na telefon bo sprzęt tani nie jest.

W ogóle możesz napisać jak udowodniłeś, że nie ma telefonu w środku? Rozumiem rozpakowywanie paczki w obecności kuriera, ale jak było w Twoim przypadku bo jest to ciekawe. Z tego co wiem to waga jest jednym z kluczowych czynników, której zmiana może oznaczać, że coś jest nie tak.

Za jakiś czas na forum będzie lista chińskich sklepów gdzie będą wyszególnione informacje jakie sklepy np. wysyłają towary w opcji paczka prezent GIFT. Pozwala to uniknąć dodatkowych opłat. LightInTheBox jest OK, ale oni nie realizują przesyłek jak wiele mniejszych sklepów poprzez opcje GIFT. Ma to swoje - ale też i +.

Generalnie może taśma się poluzowała, albo płyta główna uszkodzona bo taki dziwny objaw masz na tym wyświetlaczu. No ale jak masz reklamację to reklamuj.

Opisz tylko jak sobie poradziłeś z potwierdzeniem faktu, że ktoś okradł paczkę. Gdyby było prosto od tak powiadomić sklep, że zamiast elektroniki jest cegła to wielu już wykorzystywałoby ten patent, ale musi to być chyba jakoś bardziej przekonywująco jak pisałem np. otwarcie paczki w obecności kuriera. Także zastanawiam się jak w Twoim przypadku było.

Cytat:Czy pakując tą paczkę mam nakleić ten formularz (wypełniony) z jednej strony, a z drugiej napisać adres do punktu zbiorczego...
Na paczce w poczcie nakleją nalepkę adresową - list przewozowy z adresem gdzie paczka ma być dostarczona. Ty dodatkowo naklejasz wypełniony formularz zwrotu. Także paczka ma być zaadresowana do kogo oraz ma zawierać formularz zwrotu/reklamacji. Jak wspomniał kolega w środku możesz raz jeszcze wrzucić na wszelki wypadek (ktoś może zalać nr RMA, ID zakupu), także dobrze wrzucić do środka paczki jeszcze raz ten sam formularz zwrotu, a nawet kartkę z danymi adresowymi nadawcy paczki. Nie musisz opakowywać podwójnie raz wystarczy gdzie będzie adres wysyłki oraz return form, ale w środku z telefonem warto dorzucić jeszcze drugi taki return form.
Generalnie odsyłaj w podobnej formie jakiej sklep wysłał paczkę.
30-07-2015 23:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Botek Offline
Przyjaciel
**

Liczba postów: 78
Dołączyłczy: Nov 2012
Reputacja: OK
Post: #
Reklama
Dzisiaj 07:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szubieraj1 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 7
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 0
Post: #26
RE: Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
Od czego by tu zacząć?
Paczka z telefonem ZTE Z5S przyszła jako zwykła przesyłka więc pani listonoszka przyniosła ją do domu jako zwykły list, więc nie było możliwości sprawdzić co jest w środku. W pierwszej chwili wyglądało wszystko ok. Pomyślałem, że za nim otworzę to zacznę robić kilka fotek tej paczce. No i zacząłem otwierać. Dodam, że na pierwszy rzut oka nic nie zapowiadało się, że w środku brak telefonu. W momencie otworzenia pudełka z telefonem spostrzegłem, że jest rozerwana folia na pudełku fabrycznym. List przewozowy (czy jakby paragon zakupu ze sklepu) jest w kilku miejscach pocięty jakby ostrą żyletką. To już było troszkę dziwne no ale nic myślę sobie i pstrykam fotki po kolei dalej. Otwieram pudełko, a tu brakuje telefonu, sięgam głębiej wszystko jest ( ładowarka, kabel USB kluczyk do wyjmowania karty SIM) tylko brak telefonu. Skoro brak to zacząłem oglądać dokładnie pudełko. Po dokładnym obejrzeniu i stwierdzeniu (ktoś musiał tam zaglądać) zobaczyłem podwójnie przyklejoną taśmę pakową na spodzie paczki. Wyglądało to tak jakby ją ktoś od spodu rozciął, wyjął telefon i z powrotem zakleił. Tylko co z tego, pojechałem natychmiast na pocztę zareklamować okradzioną przesyłkę. Pani w okienku wzruszyła ramionami pozwoliła łaskawie złożyć mi skargę czy jak to ująć inaczej reklamację. Ale za nic w świecie nie chciała tego potwierdzić jako pismo urzędowe. Bo myślała, że taka notatka mi wystarczy. Więc nie podarowałem jej i poprosiłem p. Naczelnik. Skończyło się, że dostałem jakiś druk reklamacyjny który wypełniłem i opisałem całe zdarzenie, a pracownik Poczty Polskiej potwierdził to podpisem i pieczątka. Pojechałem jeszcze na Policję, ale tam mnie wyśmieli i odprawili z kwitkiem mówiąc, że nie ma znamion przestępstwa (dobre no nie).
Wróciłem zły do domu i opisałem całe zdarzenie, dołączyłem fotki i wysłałem do LightInTheBox .
Przez kilka dni nic z tego sobie nie robili bo to pewnie wina przewoźników itd... Ale po kilku dniach i kilku negatywnych odpowiedziach zwróciłem im uwagę, że na paczce jest podana waga opakowania, która nie zgadza się z masą całkowitą przesyłki to wreszcie coś drgnęło.
Dodam, że na paczce była waga 100g a nie jak podają na stronie internetowej sklepu 500g waga paczki gotowej do wysyłki. Dodam, też że paczka przeszła przez nasz urząd celny bo była ostemplowana i dopuszczona do obrotu na terenie Polski więc zasugerowałem im, że tego telefonu w paczce nie było. Po ok. 2 miesiącach pomijam, już wam, że odbywała się korespondencja pomiędzy mną a sklepem wreszcie dostałem info że wysyłają brakujący telefon kurierem DHL. Trwało to 3 dni i dostaję telefon od kuriera, że jest dla mnie paczka do odbioru tylko prosi przygotować się na dodatkową opłatę (było to cło w wysokości 180 zł). Kurier się pojawił i wypakowałem w obecności kuriera upragniony i wyczekiwany od 3 miesięcy telefon ZTE NUBIA Z5S za który zapłaciłem 207 dolarów ( w tym 7$ przesyłka do Polski). I tak to moi drodzy wyglądało w szczegółach. A dziś wysłałem z powrotem do Chin ten uszkodzony telefon tak jak jest już tu wszystko opisane dodam tylko, że za wysłanie priorytetem do Centrum Logistycznego zapłaciłem dziś 11 zł i będę czekał na dalszy rozwój wypadków. Mam nadzieję, że wszystko zakończy się HAPPY-END-em.

PS. Tak naprawdę to nie wiem: czy go ukradli czy go nie wysłali.

Załączę kilka fotek z pierwszego otwarcia przesyłki.


Załączone pliki Miniatury
                       
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2015 18:01 przez szubieraj1.)
31-07-2015 17:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
AbuDabi Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 78
Dołączył: Jun 2013
Reputacja: 3
Post: #27
RE: Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
Cytat:Paczka z telefonem ZTE Z5S przyszła jako zwykła przesyłka więc pani listonoszka przyniosła ją do domu jako zwykły list

Hmm... Huh Jak patrzę na zdjęcia jakie dodałeś to paczka przyszła jako coś innego niż prezent, ze wskazaniem, że to paczka ze sklepu w dodatku paczka wartościowa 199$. Wtedy już powinni naliczyć opłaty. Także w tej paczce której nie było telefonu nie naliczyli żadnych opłat? Bo tak to zrozumiałem. Chyba, że te zdjęcia to z drugiego dosłania, ale wtedy to wysyłka doszła DHL-em więc chyba byłyby inne dokumenty z logami kuriera itd.

Nie wiem jak z tą wagą patrzę na paczkę jaką ostatnio otrzymałem to mam w CUSTOMS DECLARATION wagę 0.5 kg, patrzę na opis tego tematu na 1 stronie tam jest ta sama waga jak u ciebie 0.1 kg także nie mogę tej wagi zrozumieć. Generalnie charakterystyczną cechą zakupów w Chinach jest pakowanie przesyłek w kartony, obklejane żółtą taśmą. Wiadomo taśmę można kupić taką i ktoś może rozpakować paczkę i na nowo ją spakować.

   

Czasami do paczek zaglądają celnicy czy inne osoby, które kontrolują przesyłki. Wiadomo różni ludzie bywają, komuś nadarzy się okazja wyciągnie telefon, złoży karton i przekaże paczkę do adresata, ale odbiorca się zdziwi i szukaj wtedy złodzieja. Generalnie sam trochę już kupowałem, ale znam człowieka, który często kupuje głównie elektronikę i nigdy jeszcze nie zdarzyły się takie kwiatki.

Ciężko powiedzieć kto zawinił i jak było, ale dobrze mieć na uwadze kontrole i jak coś odpowiednio działać. Sklep i tak zachował się jak przystało, że przyjął reklamację i wysłał nowy sprzęt, ale generalnie zastanawiam się jak było z tymi opłatami, że pierwszą paczkę przyniósł listonosz niby brak opłat, ale powinny być, a drugi raz DHL w tym przypadku raczej sklep powinien wysyłać towar jako prezent albo bez wartości inaczej musiałbyś 2 razy płacić po 180 zł.

Dobrze, że dałeś też takie info warto wiedzieć jak postępować w przypadku kiedy przytrafi się taka sytuacja Szczęśliwy
31-07-2015 22:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szubieraj1 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 7
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 0
Post: #28
RE: Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
Na razie dostałem szybką odpowiedź z LightInTheBox (już w poniedziałek) ,że paczka dotarła, a sklep zwróci mi pieniążki do 20-25 dni.
05-08-2015 14:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szubieraj1 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 7
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 0
Post: #29
RE: Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
Z przyjemnością informuję wszystkich zainteresowanych, że w dniu 06.08.2015 dostałem zwrot kasy za smartfon zakupiony w LightInTheBox . Jestem pod wrażeniem obsługi klienta! Od wysyłki do zwrotu kasy tylko 6 dni kalendarzowych !!! Co prawda straciłem na opłatach celnych ale mówi się trudno. I tak jestem zadowolony!
Na koniec mogę dodać tylko, że polecam zakupy na LightInTheBox. Dziękuję forumowiczom za okazaną pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2015 22:45 przez szubieraj1.)
08-08-2015 20:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ilon85 Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 1
Dołączył: Sep 2015
Reputacja: 0
Post: #30
RE: Zakupy w Chinach poprzez LightInTheBox
(26-03-2015 22:23)Rabanana napisał(a):  No to tak:
Paczkę musiałam odesłać na adres w Polsce...

Czy wie Pani jak można się skontaktować z obsługą klienta w lightinthebox? Czekam już 3 miesiąc na zwrot kosztów za buty i nie mogę w żaden sposób się z nimi skontaktować Smutny
11-09-2015 22:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Żarówka Zakupy w Chinavasion poradnik i opinie Santi 0 443 22-04-2017 13:41
Ostatni post: Santi
Żarówka Zakupy w GeekBuying Santi 1 1,277 25-02-2017 12:35
Ostatni post: Kaziu
  Lightinthebox problem z płatnością pepi3 11 3,364 04-03-2016 17:37
Ostatni post: Bzyku

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości