-reklama-

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Demontaż półosi w samochodzie Peugeot
Angels Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 23
Dołączył: Feb 2014
Reputacja: 1
Post: #1
Żarówka Demontaż półosi w samochodzie Peugeot
Swój opis poradnika postanowiłem dla potomnych umieścić na forum związanym z Peugeot, ale moje forum staje się coraz mniej aktywne i nie działa tak jak trzeba, więc dla innych, którzy staną kiedyś przed podobnym problemem postanowiłem stworzyć i zostawić poradnik na tym właśnie forum, który pokazuje krok po kroku naprawę półosi w aucie Peugeot 605.

Tutaj zamieszczam pełen opis z podglądowym zrzutem obrazów. Pełna treść z etapami prac znajduje się w załączniku do wydrukowania.

Wymiana półosi w samochodzie Peugeot

Szukając opisu naprawy półosi w swoim aucie nie mogłem na internecie nic konkretnego znaleźć, więc dla potomnych postanowiłem sam stworzyć poradnik, aby inni mieli instrukcje i schemat postępowania. Kiedy ktoś przetrze drogę jest łatwiej, bo nie musimy rozgryzać problemu w dodatku marnując czas na te elementy, które nie wymagają klucza. W moim przypadku rozsypało się łożysko na półosi (Peugeot 605) dlatego należało zdemontować półoś, aby nowe łożysko móc osadzić na osi. Ten temat dotyczy też schematu postępowania w innych sprawach, które mają styk z półosią.

Kod:
Demontaż półosi dłuższej prawej w aucie. Wymiana i naprawa przegubu na półosi. Wymiana łożyska na półosi oraz wymiana simering-u w skrzyni biegów. Wymiana łożyska w przednim kole.

Schemat ten może być pomocny w autach Peugeot, a także innych markach aut.

Jak widać na zdjęciu łożysko na półosi wymaga wymiany, aby więc wyjąć półoś musimy poluzować śruby mocujące (2 śruby), które blokują łożysko.

   

Demontujemy koło, zdejmujemy nakrętkę zabezpieczającą na półosi (jest ona zabezpieczona maskownicą oraz takim spinaczem). Aby odkręcić śrubę na osi (nakrętka mocująca na półosi) potrzebujemy klucz nasadkowy w rozmiarze 36. Śruba może być zapieczona i trudno ją będzie ruszyć, więc dobrze użyć jakiegoś środka w sprayu wcześniej, aby rozpuścił zapieczenia. Dodatkowo radzę używać grubej rękojeści z kluczem inaczej prosty zwykły klucz możemy złamać. Jak trudno jest odkręcić śrubę można nałożyć klucz i lekko próbować odkręcać (napierać), a tym samym uderzać jakimś młotkiem, aby śruba popuściła.

Dalsza część pracy związanej z demontowaniem wahacza. Nie rozkręcamy wahacza tu zaraz przy tarczy hamulcowej (przy kole) rozkręcamy go w dwóch innych miejscach jak widać na foto. Potrzebujemy uwolnić wahacz, aby tarcza hamulcowa z piastą stała się luźna, przez co półoś (przegub) swobodnie nam wtedy wyjdzie z otworu w piaście. Niektórzy polecają rozkręcanie amortyzatora, ale to nie jest w ogóle nam potrzebne do tego zakresu prac.

Kiedy mamy rozkręcony wahacz tarcza hamulcowa z piastą daje się swobodnie ustawiać nam i mamy możliwość wyjęcia półosi z piasty. Kiedy to nastąpi wyciągamy całą półoś ze skrzyni biegów. Może być potrzeba użycia młotka, aby stukać w pierścień mocujący przy łożysku na półosi, aby półoś wybić z mocowania (pierwsze zdjęcie w poradniku). Kiedy zdemontujemy całą półoś kładziemy ją na czystym miejscu i zbijamy stare łożysko z pierścieniem mocującym. Nakładając nowe łożysko możemy posłużyć się młotkiem i rurką nabijającą łożysko. Tak samo z pierścieniem. Warto wcześniej posmarować je smarem, aby lekko wchodziło na półoś.

Kiedy już mamy wszystko zrobione na nowo składamy i skręcamy części. Jest łatwiej i szybo leci, bo wiadomo co i jak.



Demontowanie, wymiana łożysk na przednich kołach - wymiana łożyska piasty


Tego problemu sam dokładnie nie przerabiałem, ale naprowadzę osoby swoimi materiałami, jakie podczas naprawy półosi zrobiłem.

Jeśli mamy zdjęte koło, wykręcamy śrubę mocującą i zabezpieczającą piastę z półosią (śruba w Peugeot 605 rozmiar 36, klucz nasadkowy jest potrzebny). Aby też operować na piaście musimy wyjąć półoś z piasty, a więc musimy poczynić te same kroki jak w przypadku demontażu półosi. Popuścić wahacz, ale na śrubach tam gdzie tworzy on literę „y” identycznie jak we wcześniejszym opisie. Zwalniamy szczęki hamulcowe (dwie śruby) i wieszamy ją np. jakimś drutem, aby nie porwać kabli i przewodów hamulcowych przypadkowo. Następnie albo demontujemy całą piastę, która trzyma się na elemencie przymocowanym do amortyzatora (tak robią w warsztatach gdzie już wybijają piastę oraz łożysko na specjalnej prasie), ale jak nie chcemy demontować całości możemy zrobić to sami ręcznie, kiedy zwrotnica trzyma się na amortyzatorze. Jednak tak łatwo może nie być, jeśli to już samochód leciwy i wszystko może być ze sobą dość spieczone. Tarcze hamulcowe podczas pracy przenoszą ciepło, które to ma wpływ na piastę oraz łożysko, więc może być trudno ręcznie zdemontować to samemu na aucie. Dla podglądu podaję jednak to, co udało mi się przy okazji prac z półosią zobrazować tak, aby pomóc innym, którzy kiedyś będą może szukać informacji jak demontować półoś w aucie oraz jak wymienić łożysko w kole.






Pełen opis ze zdjęciami przedstawiającymi naprawę półosi krok po kroku znajduje się w załączniku - plik PDF.

.pdf  Wymiana_i_naprawa_polosi.pdf (Rozmiar: 521.22 KB / Pobrań: 10)
07-02-2014 23:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Botek Offline
Przyjaciel
**

Liczba postów: 78
Dołączyłczy: Nov 2012
Reputacja: OK
Post: #
Reklama
Dzisiaj 07:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości